Welcome!


Monday, August 19, 2013

Dear Awak!

hai!

hahaha... kemain lg kan aku punya tajuk... "DEAR AWAK!" mcm la dya nk baca n selongkar blog aku ni.. mungkin dh dilupakan atau terus dah xingt... err! aku rasa mcm sama je perkataan tu.. hahah.. nevermind! let proceed!...

ok..xkisah la..dia ingt ke x ingt ke... aku nk berjiwang siket untk post kali ni... jom! layan... hehehe

almost 6 month our relationship..... adakah pengakhiran kisah kami begini? masing-masing menyepi.. dan masing-masing menjauhkan diri? salah aku.. ya aku admit... memang salah aku.. aku yang start semua ni... aku start dgn curang... aku start hubungan ni dengan biarkan dye je kejar aku... aku je biarkan dya je buat pengorbanan.. tp aku? tp apa yang berlaku mesti ada reason? tp dia xpernh bagi ruang untuk aku memperbetulkan keadaan... kadang2 dya cakap dya banyk mengalah untuk aku... tp bg aku.. aku yang bnyk makan hati.. mengalah sbb dya... aku xde ruang untuk memperbetulkan keadaan... 

xpayah cerita hal lama... hal lama aku mengaku aku yang bersalah.... dya bg aku peluang kedua... tp peluang kedua ni seakan membuat aku lebih sakit... call dah xsekerap dulu.. malam dah xde masa dengan aku... hari cuti terus senyap... tp aku biarkan je...aku pujuk hati.. mungkin dye penat.. mungkin dye nk spend time dgn kawan2 atau family dye.. biarlah.. dya dh bnyk bg masa kat aku dulu..so now why not mengalahkan? dan aku bisik lg... jgn sia-siakan peluang kedua ni aznim.. ko syg dya.. ko buktikan ko syg dya melalui perbuatan..bukan dgn kata-kata.. tp.............. dya menghukum aku terlalu berat... berat sgt... bila kita syg someone tu, pasti akan ade perasaan rindu... rindu yang teramat sgt... cinta aku dan syg aku.. bukan pura-pura.. aku syg.. sungguh aku syg... sampai aku cakap.. even dah xdapat teruskan relationship ni.. aku sanggup kawan dgn dya... aku sanggup tgk dya bahagia dgn orang lain even kitaorang kawan je..

dia bnyak nasihat aku.. even kitaorang beza 3 tahun.. tp seriously aku cakap,, aku xmatang bila dalam perhubungan.. mungkin aku matang dalam hal lain.. tp dalam perhubungan aku sgt kebudk-budakkan...  sbb tu dya bosan kot... hurm... entah lah...

aku mengaku aku jenis yang peramah.. aku mudah suka orang.. tp aku bukan mudah untuk jatuh cinta... ayat lelaki memang mampu mencairkan aku... tp! tp! tp! aku bukan senang untuk bg cinta aku... aku mungkin dilihat senang untuk lelaki dapatkan aku..tp bukan semudah yang disangka... aku perempuan.. aku tetap ada harga diri dan maruah.. tp sygnya aku selalu jatuh cinta dengan lelaki yang salah... mungkin tersilap bg hati atau itu memang suratan... 

seriously aku cakap.. aku terasa sgt bila dia tuduh aku..aku perempuan yang senang untk didapatkan... niat aku lain.. niat aku bukan untuk menggatal dgn abang dia.. bg aku xsalah aku nk kenal abang dya... parents aku selalu cakap.. nk ambik adik or abg kena ambik hati family dya dulu... xkisah la ayah,mak,abag,kakak atau ahli keluarga dya yang lain... bila dyaorang dh senang dgn kita.. in syaa allah.. senang lah process perhubungan itu... sumpah! bukan untuk menggatal... bukan untk hancurkan hubungan abang dan gf dye... aku bersembang atas dasar adik dan abg... xde niat lain.. xde terpikir pun nk lebih.. maruah aku seakan-akan dipijak.. kalau betul aku senang untk jatuh cinta... jenis yang pakai buang.. kenapa sampai sekrang baru 2 kali aku couple... dan baru 2 kali aku menunggu cinta dari 2 orang lelaki yang xpernh cintakan aku? 

buka mata dan fikir.. 4 tahun aku tunggu seorang lelaki... dari tingkatan 4 sampai semester 2 aku di uitm... then baru aku terima first couple aku... during semester 2.. tu pun aku masih was-was betul ke aku terima lelaki ni... then hubungan kitaorang xpanjang... start pertengahan semester 3 hubungan kitaorng putus... setahun lebih aku single.. then dtg awak dalam hidup sy... awk pun tahu mcm mana susah sy nk terima awk... sbb sy xyakin awk bole atau x terima sy yg mcm ni... 

tp bila sy dh mula terima awk.... sy dh mula yakin dgn awk... hubungan mula goyah.. mungkin silap sy... apa yang sy tahu... sy menanti last paper final sy.. habis je paper last sy... hubungan awk dgn sy akan berakhir... time tu hubungan kita dah nk masuk 8 bulan.. sygnya... serius syg... kenapa xdari awl awk ckp hubungan kita ni 1 kesilapan? 

apa yang pasti.. sy sedang belajar untuk lupakan awk.... susah awk.. susah sgt.. air mata ni xpernh berhenti sejak kebelakangan ni.. sy sentiasa berdoa Allah lembutkn hati awk untuk terima sy seadanya... sy berusaha untk dapatkn awk.. tp sy akan berhenti berusaha dan redha dgn apa yang terjadi... bila tiba masanya... 

salam sayang,
aznim ninim

No comments:

Post a Comment